Sakit Gigi dan Sensodyne - NIA KHAIRUDIN

MACAM-MACAM ADA

Friday, August 25, 2017

Sakit Gigi dan Sensodyne


gambar ehsan dari Google

Sakit gigi atau gusi bengkak adalah saat yang menyakitkan. Bila tengah sakit kat bahagian gigi bukan situ j sakit, kepala pun sakit sama selain rasa tak selesa bila makan, cakap pun nak tak nak j, sakit oii...


Saat ini sedang merasai sakit gigi.. ahhh sabar j laa. Dah bermacam- macam petua yang dah di cuba tapi sakitnye tetap tak hilang.

Tiap waktu mencari petua dari encik Google dari berkumur dengan air garam sampai tuam dengan ais sudah di cuba. Akhirnya telan ubat juga. Tunggu bengkak susut baru ngadap doktor. Bukan doktor tak cakap giginye perlu di cabut tapi takut punya pasal suruh tampalkan aja. 

Tiap kali ke klinik mesti rasa seram sejuk nak jumpa doktor. Korang pun macam I juga k???  Padahal doktor yang sama j duk ngadap tiap kali ada masalah gigi.

Beberapa hari lagi nak Raya haji sabor j laa.. 
Bertahan lah..  

gambar ehsan dari Google

Gigi sensitif elok pakai sensodyne. I pun pakai ubat gigi ni. Ada banyak pilihan .. selama I guna sensodyne gigi selalu tak ada masalah tapi kali ni tak dapat elak juga dah tiba waktu untuk cabut  gigi


No comments:

Post a Comment